Producătorul german a lansat, ieri, în România, a șasea generație Seria 5, model care își propune, ca de obicei, să fie etalonul premium din clasa mare. Sursa: BMWSursa: BMWSursa: BMW
1 /. Noul BMW Seria 5 prezentat, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Geneva din acest an, a ajuns în România. Berlina, care și-a recăpătat eleganța de odinioară, este disponibilă imediat, iar versiunea break – Touring, în nomenclatorul mărcii bavareze – va ajunge la concesionari la toamnă.
Cea mai accesibilă versiune Seria 5 – 523i – costă 42.661 de euro cu TVA inclusă. Pentru achiziționarea celei mai exclusiviste variante (până la eventuala apariție a noului M5) – 550i – mai trebuie achitați suplimentar încă 30.000 de euro
Seria 5 trebuie să recâștige supremația BMW în segmentul premium din clasa mare, acolo unde, în ultimii ani au apărut două modele apreciate de experți: Jaguar XF și Mercedes-Benz Clasa E. Chiar dacă mai vechi, Audi A6 și Lexus GS sunt, la rândul lor, adversari importanți. Așa cum va fi și noul Infiniti M, așteptat anul acesta în Europa.
Producătorul german susține că a șasea generație Seria 5 va fi primul model din segmentul său care va oferi, la pachet, sistemul de economisire a carburantului ”Stop-start” (deocamdată montant doar pe 520d), o transmisie automată cu 8+1 trepte (care va fi disponibilă cu dispozitivul amintit anterior de la o dată ulterioară) și o sofisticată suspensie față independentă.
Oricât de impresionantă ar fi această izbândă tehnică, e limpede că, pentru a convinge, noul Seria 5 trebuie să confirme pe șosea. Inteligență artificială
Dimensiunile exterioare ale noului BMW Seria 5 au crescut discret – până la 4,89 metri lungime, 1,86 metri lățime și 1,46 metri înățime. Modelul se laudă însă cu un ampatament care a câștigat opt centimetri.
La aproape trei metri lungime (2,97 metri, mai exact)