Sanofi-Aventis, cel mai mare jucător din piaţa locală de medicamente, estimează că în următorii cinci ani va ajunge să deţină o cotă de piaţă de 20% din segmentul medicamentelor care se eliberează fără prescripţie medicală (OTC-uri), comparativ cu nivelul de 13% din prezent.
Atingerea acestui nivel în seamnă o creştere de 50% a afacerilor "dacă piaţa rămâne la nivelul de astăzi".
"Direcţiile de dezvoltare includ întărirea prezenţei pe segmentele de durere, răceală şi gripă, dar şi vitamine şi minerale, dezvoltarea seg men tului de suplimente alimen tare şi dezvoltarea unor categorii noi cum sunt dermatocos meticele şi pro dusele pentru înfrumuseţare", a spus Marius Topală.
În primele trei luni ale acestui an piaţa de OTC-uri a atins 350,1 mil. lei (85,1 mil. euro), în creştere cu 5,7% (9,6% în euro) comparativ cu intervalul similar din 2009, potrivit datelor companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim.
Planuri pentru fosta fabrică a Sicomed
Sanofi-Aventis are în vedere, de asemenea, şi achiziţia de produse şi companii "care ni se potrivesc" pe aceste segmente, dar şi de produse care se eliberează cu prescripţie.
"Suntem la vânătoare de produse inclusiv în România", a spus Dan Ivan, country head al Sanofi-Aventis România, referindu-se la faptul că strategia globală a producătorului, numărul patru la nivel mondial, este creşterea prin achiziţii.
El a adăugat faptul că în septembrie compania va lansa un produs realizat în colaborare cu Laropharm. Acesta este primul parteneriat local încheiat de companie după finalizarea integrării operaţiunilor Zentiva, achiziţie derulată la nivel european, dar care a avut impact şi pe piaţa locală. Prin această achiziţie Sanofi-Aventis a dobândit controlul fostului producător local Sicomed, iar planurile prevăd mutarea producţiei pentru cinci medicamente în această locaţie din alte state. @N_