Obiect de bază în orarul elevilor, matematica ar trebui predată interactiv şi după o programă mai „aerisită”. Acestea sunt propunerile specialiştilor pentru noua lege a educaţiei. Sursa: Reuters
„Un băieţel mi-a spus că nu înţelege de ce 2 la puterea minus 1 înseamnă 1 pe 2. Şi-a întrebat profesoara, care a putut să-i spună doar că «aşa e bine». Dacă nici profesorul nu poate explica...”, rezumă simplu Ioan Ursu, un profesor de matematică din Bacău, motivul pentru care una dintre materiile de bază din orarul elevilor români este văzută de aceştia ca o „sperietoare”.
În vârstă de 57 de ani, Ursu este considerat drept un model „de bună practică”, evaluat nu în anii petrecuţi la catedră, ci în zecile de copii pe care i-a făcut să îndrăgească una dintre cele mai grele discipline.
Câţi dintre dascălii români ştiu însă să-şi convingă elevii să iubească matematica? La această întrebare au încercat să răspundă specialiştii din domeniu, care au venit şi cu o serie de soluţii ce ar putea fi incluse în noua lege a educaţiei, aflată încă în dezbatere publică: metode alternative, mijloace moderne de predare şi mai puţine exerciţii care-i obosesc inutil pe cei mici.
SFATURI PRACTICE
„Manual” pentru predarea unei ştiinţe
„Matematica nu e grea prin conţinutul său, le este doar prost prezentată celor mici. Majoritatea colegilor mei se mul ţumesc să scrie pe tablă formule pe care elevii le copiază şi s-a încheiat ora. Reuşita în predarea matematicii se obţine prin a te apleca până la nivelul de înţe le ge re al copilului. Dacă îi înşiri in formaţii care nu au nicio legătură cu ce ştie el deja, atunci evident că se produce o ruptură, iar copilul nu înţelege”, exemplifică profesorul Ioan Ursu atitudinea unor dascăli.
Acesta şi-a dezvăluit şi secretul care i-a adus succesul la catedră: „Pentru mine, progra