Noul model Dacia s-a dovedit vivace pe teren accidentat dar puţin mai şovăielnic pe şosele din Maroc. Sursa: DACIA
Pornind din Marrakech, oraş din centrul Marocului, peste 40 de ziarişti au participat la primul test-drive cu noul model produs la uzina Dacia de la Mioveni. Duster a fost testat atât pe şosele mai mult sau mai puţin asfaltate, cât şi pe teren off-road. Primele modele testate au fost cele cu tracţiune 4X2 propulsate de motoare pe benzină de 1.6 litri sau de dieselul de 1.5 litri şi 85 CP.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Dacia Duster, testată în Maroc
În cazul primei motorizări trebuie spus că, în ciuda unui consum mai mare decât al celorlalte motoare amplasate de Dacia pe Duster, este mai puţin zgomotos şi mai elastic.
Din nefericire, pare să-i fie destul de greu să împingă vehiculul, aşa că depăşirile trebuie efectuate în treapta a treia sau chiar a doua a cutiei de viteze. În oraş pare a se descurca destul de bine.
Dieselul de 85 CP este mai vivace la turaţii joase, dar îşi pierde şi el avântul când este utilizat la viteze superioare. În cazul accelerărilor bruşte este mai rapid şi mai de ajutor decât propulsorul alimentat cu benzină. Dar şi mult mai gălăgios.
Mai bun pe teren accidentat
După cei 100 km parcurşi pe asfaltul plin de gropi şi apoi pe un macadam nisipos, a urmat adevăratul test off-road. Numai că aici oficialii Dacia au preferat să ne pună la dispoziţie maşini cu tracţiune integrală şi propulsoare diesel de 110 CP.
Ei bine, cu acest motor şi cu sistemul de tracţiune „simplificat” împrumutat de la Nissan, Duster a părut în mediul său. Unii spun chiar că se comportă mai bine decât fratele mai mare şi mai arătos purtător al brandului Renault, Koleos. Asta pentru că este mult mai uşor.
Cu motorul de 110 CP, Duster a parcurs fără nicio problemă