Compania farmaceutica franceza Sanofi-Aventis, liderul pietei de profil dupa achizitia cehilor de la Zentiva, a dat startul cautarii de potentiale achizitii de produse pentru dezvoltarea segmentului de medicamente fara prescriptie medicala in special, care sa revitalizeze fluxul de lichiditati, afectat de creantele acumulate in valoare de 120 de milioane de euro.
“Suntem la vanatoare de produse, inclusiv in Romania. Evaluam toata piata romaneasca si analizam toate oportunitatile”, a declarat Dan Ivan, country head (foto) al Sanofi-Aventis, subliniind interesul companiei de a-si intari prezenta pe segmentul OTC-urilor (medicamente eliberate fara reteta), produse ale caror adaosuri comerciale sunt libere.
Declaratia lui Ivan confirma strategia grupului la nivel mondial de expansiune pe segmentul de OTC-uri, concretizata prin preluarea unor jucatori de profil din Australia, SUA si, mai recent, din Canada. “Am anuntat saptamana trecuta achizitia unui producator de dermocosmetice canadian (Canderm – n. red.), iar acum suntem in proces de cumparare a unui producator polonez de OTC-uri”, a spus Dan Ivan.
Pe segmentul de OTC-uri, compania detine o cota din piata locala de 13% (in lei), “felie” care urmeaza sa fie marita la 20% in urmatorii cinci ani, ca urmare a intarii portofoliului cu noi produse. “Strategia noastra este de a ne orienta catre imbunatatirea prezentei pe arii terapeutice strategice (medicamente pentru durere, raceala si gripa, digestie, vitamine si minerale), punand un mai mare accent pe portofoliul de suplimente alimentare, pe dermatocosmetice si pe produsele de infrumusetare”, a explicat Marius Topala, director consumer healthcare din cadrul companiei.
Intr-o piata in care incertitudinea preturilor, termenelor de plata, a schimbului valutar si a taxelor pe vanzari face legea, segmentul medicamentelor fara reteta este o gura de ae