Brandul de bere Stejar, deţinut de liderul pieţei locale a berii Ursus Breweries, a fost relansat recent, după ce concentraţia de alcool a crescut de la 5,5% la 7%, iar ambalajul fost schimbat. Reprezentanţii producătorului de bere susţin că în urma acestor schimbări piaţa berilor tari va ajunge la 1% din vânzările locale de bere în următoarele 18 luni, adică la peste 17 milioane de litri şi 15 milioane de euro, potrivit estimărilor ZF. "Prin repoziţionarea Stejar, credem că berile tari (cu concentraţie alcoolică de aproximativ 7% - n. red.) vor ajunge să deţină din nou 1% din piaţa berii în următoarele 18 luni", a declarat Grant McKenzie, vicepreşedintele de marketing al Ursus Breweries, adăugând că a fost demarată şi o campanie de promovare pentru Stejar printr-o platformă digitală, evenimente, promovare outdoor (panotaje) şi în presa scrisă. El nu a dezvăluit însă valoarea investiţiilor realizate în repoziţionarea brandului Stejar. În 2008, 1% din vânzările locale de bere reprezentau peste 22 milioane de litri, respectiv vânzări anuale de aproape 18 milioane de euro (după preţul la raft). Aceasta înseamnă că Stejar vindea în 2008 peste 11 milioane de litri în valoare de aproape 10 milioane de euro (preţ raft), vânzări care ar putea fi din nou atinse până la finalul anului 2011, potrivit estimărilor ZF. Principalii competitori ai berii Stejar sunt brandurile Tuborg Strong, cu o concentraţie alcoolică de 7,2%, - deţinut de United Romanian Breweries Bereprod, Silva Brună, cu 7% alcool, produs de Heineken România, şi specialităţi ca Leffe, brand importat de Bergenbier SA - cu peste 6,5% alcool.
Brandul de bere Stejar, deţinut de liderul pieţei locale a berii Ursus Breweries, a fost relansat recent, după ce concentraţia de alcool a crescut de la 5,5% la 7%, iar ambalajul fost schimbat. Reprezentanţii producătorului de bere susţin că în urma acestor schi