Experţii europeni cer ca în statele Uniunii să fie o legislaţie unică. Sursa: Reuters
O legislaţie unică de protecţie a consumatorului pentru toate ţările din Uniunea Europeană a fost cerută de experţii din domeniu cu ocazia Zilei Consumatorului European - organizată săptămâna trecută la Madrid, de European Economic Social Committee (EESC), în parteneriat cu preşedinţia spaniolă şi Comisia Europeană.
Mai mult timp la dispoziţie pentru returnare
Viviane Reding - vicepreşedinte al Comisiei Europene şi comisar pe Justiţie, Drepturi Fundamentale şi Cetăţenie - a pledat pentru un singur set de drepturi ale consumatorului. Ea susţine că o astfel de decizie ar uşura lucrurile pentru companiile mici deoarece ar putea ajunge mai uşor la consumatorii din toată Europa.
În plus, un singur set de drepturi ar stimula încrederea mediului de afaceri în comerţul transfrontalier. Ca urmare ar exista mai puţine refuzuri la vânzări făcute între state din UE. Pe de altă parte, consumatorii care-şi cunosc drepturile vor cumpăra cu mai multă încredere din străinătate.
Comisarul european a propus următoarele:
1. Consumatorii să fie protejaţi împotriva riscului de pierdere sau deteriorare până sunt în posesia bunurilor.
2. Clienţii să nu se mai teamă de taxe ascunse. Dacă nu sunt informaţi dinainte asupra taxelor suplimentare pentru livrare, nu sunt obligaţi să le plătească.
3. Consumatorii să aibă mai mult timp la dispoziţie să se răzgândească: acum legea prevede 10 zile, pe viitor să fie de peste două săptămâni.
„27 de legislaţii ne împiedică să profităm de piaţa unică”
Comisarul european pentru Sănătate şi Protecţia Consumatorului, John Dalli, este de părere că în noua legislaţie trebuie să se găsească un echilibrul între consumatori şi întreprinderi, astfel încât nicio parte să nu be