Subiectul "campaniilor de presa la comanda, cu scopul de a denigra", mentionate in Strategia Nationala de Aparare, va fi discutat saptamana viitoare in cadrul Comisiei Media, organism ce are drept scop sa se pronunte in chestiuni de deontologie care privesc presa. Contactat de HotNews.ro, Cezar Ion, seful Asociatiei Jurnalistilor din Romania, a spus ca "problema se va discuta la rece, dupa inflamarea inerenta" simtita zilele acestea. El a atras atentia asupra "confuziei create, rostogolite" in dezbaterile media - confuzia intre presa si campaniile de presa cu scopul de a denigra.
Comisia Media este formata din reprezentanti ai Clubului Roman de Presa si ai Asociatiei Jurnalistilor din Romania. Vezi componenta Comisiei aici. Organismul, infiintat in toamna anului trecut, este cel care a recomandat, in noiembrie, institutiilor de presa sa nu-i mai prezinte pe Sorin Rosca Stanescu si pe Bogdan Chirieac drept jurnalisti, in urma cazului stenogramelor Chirieac-Stanescu-Macovei.
Potrivit lui Cezar Ion, saptamana viitoare Comisia Media se va intruni pentru a vedea, in primul rand:
"in ce masura exista sau nu campanii de presa la comanda, cu scopul de a denigra, asa cum se mentioneaza in Strategia Nationala de Aparare? Dupa inflamarea inerenta in astfel de situatii si care se face simtita in prezent, problema va fi discutata la rece si, inainte de toate, trebuie sa definim termenii: ce inseamna campanie de presa la comanda. In discutiile actuale apar confuzii intre presa in sine si campanii de presa. Una e presa, cu ceea ce presupune activitatea ei, cu totul alta e - sa folosesc exact formularea - campania de presa la comanda, cu scopul de a denigra. Confuzia creata este rostogolita acum, e total neproductiva si in spatele ei se vor ascunde santajisti de presa, daca acestia exista. Daca nu exista, sau daca nu exista campanii de tipul celor mention