Nu se va intampla pana la sfarsitul anului, insa Facebook are mari sanse sa devina prima retea sociala cu 1 miliard de utilizatori, spune fondatorul si CEO-ul Mark Zuckerberg, prezent la festivalul de publicitate Cannes Lions. Daca cifrele sunt imprevizibile, strategia companiei pe termen lung e tinuta sub control de tanarul de 26 de ani, care prefera o companie solida unor castiguri rapide.
Reteaua sociala Facebook are in prezent aproape 500 de milioane de utilizatori in intreaga lume. Pe cand miliardul? “Nu avem nici o sansa sa obtinem un miliard de utilizatori pana la sfarsitul anului”, spune Zuckerberg. “E mai usor sa faci predictii pentru 5-10 ani decat pentru 2-3 ani, deoarece pe termen scurt intervin tot felul de microtrenduri. De-a lungul anilor cresterea (numarului de utilizatori) n-a fost constanta. Uneori n-am crescut prea mult, alteori am crescut exponential in cateva saptamani”.
La inceputul lui 2009, Facebook avea 125 de milioane de utilizatori. Compania a estimat o crestere pana la 200-250 de milioane, insa la sfarsitul anului erau 350 de milioane de utilizatori. “Avem sanse sa fim noi compania care sa ajunga la 1 miliard de utilizatori. E o garantie ca aici se va ajunge. Cum si cand, depinde”.
Singurele tari importante unde Facebook nu este lider de piata sunt Japonia, Rusia, China si Coreea. De obicei, in tarile in care are o prezenta modesta, reteaua sociala se extinde prin intermediul strainilor care calatoresc sau traiesc temporar acolo si le recomanda celor din jur sa foloseasca Facebook. O tara atinge “punctul critic” atunci cand cresc foarte mult conexiunile local-local fata de cele local-international, explica Zuckerberg. Asta se intampla in Rusia, unde deocamdata Facebook are doar un milion de utilizatori.
Insa cresterea accelerata a bazei de utilizatori nu se numara printre obiectivele companiei Facebook. “Suntem i