Festivalul este gândit ca o ieşire la lumină a inovaţiilor în teatru, atât de prin hrube şi cârciumi underground, cât şi din instituţii teatrale onorabile care au înţeles însă că artele spectacolului nu pot şi nu au voie să stea pe loc, oricât de călduţ şi de comod ar fi să faci numai spectacole comerciale şi şuşe care să asigure la pachet cu numărul mare de spectatori şi otv-izarea teatrului. Partea bună a crizei (ca să fim precum optimistul care vede mereu jumătatea plină a paharului), a fost aceea că selecţia s-a făcut cu foarte multă grijă, astfel că s-a preferat varianta puţin dar bun, celei „fără număr, fără număr" cu care se laudă alte festivaluri. Aşa că în locul unui festival lung-lat-şi-bombat, a ieşit unul mic, dar chic. Sigur că nu toate spectacolele au fost capodopere (nici nu putem pretinde aşa ceva, ar fi stupid), dar raportul fiind cam de 8 bune la 2 slabe, iese o medie mai mult decât onorabilă. Şi cum printre spectacolele bune s-au strecurat şi unele foarte bune şi printre acestea chiar vreo două masterpiece-uri, putem fi siguri că publicul a plecat pe deplin satisfăcut de la Atelier.
Învingătorul fără drept de apel al competiţiei a fost spectacolul „Herr Paul", montat la Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ de Radu Afrim, favorit etern al festivalului Atelier. El nu se plictiseşte de inovaţie, Atelierul nu se mai satură să-i premieze operele, de la debut şi până în prezent. Cel mai bun actor în rol principal a fost desemnat Cezar Antal, pentru rolul lui Herr Paul. De asemenea, colega lui de scenă, Lucreţia Mandric, a primit premiul pentru cea mai bună actriţă în rol principal. Scenografia Iulianei Vâlsan pentru acelaşi spectacol a luat „faţa" celorlalte competitoare şi premiul aferent.
Doi actori băimăreni, Inna Andriucă şi Ionuţ Mateescu, au luat (pentru a doua oară la Atelier) premiile pentru rolurile secundare pentru interpretările