BMW X6 ActiveHybrid este în prezent cel mai puternic hibrid disponibil pe piaţa europeană. Şi cu toate că are aproape 500 CP nu este atât de departe de conceptul "eco" precum pare la prima vedere. Pe un traseu de aproximativ 400 km, din care 220 km pe DN1 de la Bucureşti la Sinaia şi înapoi plus alţi 180 km prin Bucureşti, consumul mediu afişat de computerul de bord a fost de 12,9 litri/100 km. Adică tot cam cât ar fi consumat un automobil "normal" cu motor pe benzină de 2,5 litri. Dar fără tracţiune integrală şi cu o greutate mai mică cu aproape o tonă - X6 hibrid cântăreşte nu mai puţin de 2,5 tone! De ce am început cu detalii legate de consum? Deoarece dincolo de performanţele dinamice, imagine şi confort, consumul este printre cei mai importanţi factori de decizie - mai ales în cazul unui hibrid.
În general, în piaţă hibridele benzină-electric reprezintă principala alternativă la motorizările diesel. Astfel se îmbină avantajele motorului pe benzină, cu un consum scăzut similar unui diesel.
Dar X6 este diferit. X6 ActiveHybrid nu se doreşte a fi o alternativă la motorizările diesel din gamă. Nici nu ar avea cum, în condiţiile unui preţ de pornire de 103.500 de euro, cu TVA inclus - desigur, dacă am echipa un X6 xDrive50i (care dispune de acelaşi motor pe benzină ca hibridul) cu aceleaşi dotări, diferenţa nu ar mai fi de 25.000 de euro, cât apare în lista de preţuri, ci undeva sub 5.000 de euro, în condiţiile în care consumul urban scade la jumătate la hibrid.
BMW X6 hibrid este o alternativă la X6 M - dacă ne uităm la preţ - versiunea M costă cu aproape 6.000 de euro mai mult, 70 CP în plus dar şi un consum mai ridicat.
Spre deosebire de ce am văzut până acum la constructorii germani, cu X6 ActiveHybrid este cu adevărat un "full-hybrid". Adică poate rula în modul electric mai bine de 2,5 kilometri şi cu o viteză de până la 60 km/h. Spre ex