Din ce în ce mai mulţi studenţi români au devenit conştienţi că nu e suficient să facă o facultate pentru a găsi un loc de muncă bun şi pentru a se dezvolta profesional, mai ales că, pe timp de criză, oferta angajatorilor s-a redus. Sursa: Oana Dan
Unii se pregătesc din timpul facultăţii pentru viitoarea carieră, căutând alternative de profesionale. Una dintre acestea este tabăra de business pentru studenţi şi tineri profesionişti – BizCamp, organizată de BizCampus.
Aflat la a treia ediţie, evenimentul este structurat pe două mari teme: carieră şi branding personal, după cum explică cea care conduce proiectul, Anca Matei. Cu invitaţi de seamă din comunicare, relaţii publice, resurse umane, branding şi altele, evenimentul se adresează tuturor tinerilor care caută oportunităţi de carieră.
„Vreau să învăţ să mă simt confortabil cu mine”
Printre tinerii care s-au înscris la cele două zile de conferinţe, întâlniri şi ateliere, se numără şi Alex Cilibianu, un absolvent al Facultăţii de Jurnalism a Universităţii din Bucureşti. În vârstă de 22 de ani, Alex a lucrat în mai multe redacţii din Capitală. Dar şi-a dat seama că nu asta e vocaţia lui. Atunci s-a apucat să înveţe cât mai multe lucruri care să îl ajute să se dezvolte personal şi profesional.
Are două ţinte clare: să înveţe să vorbească în public şi să îşi îmbunătăţească engleza. Pentru prima s-a înscris la BizCamp.
Recent a participat la un concurs de discursuri şi a făcut multe greşeli. „Aveam de vorbit despre cenzura în media la nivel moral şi instituţional şi când am ajuns pe scenă m-am trezit vorbind despre alte idei care-mi trecuseră prin cap”. Apoi, analizând discursurile celorlalţi participanţi şi-a dat seama că foarte mulţi s-au abătut de la subiect. „Mi se pare că noi, românii, de cele mai multe ori când trebuie să vorbim în public nu ne descurcăm a