Achiziţia unei maşini noi prin programul guvernamental este mai avantajoasă prin credit auto decât prin leasing dacă clientul nu dispune de suma necesară să o ia „cu banii jos”. Sursa: Arhiva EVZ
Cei care doresc să îşi cumpere un autoturism prin programul „Rabla” vor plăti mai puţin dacă aleg un credit auto decât dacă achiziţionează maşina în leasing. Diferenţa la rata lunară între cele două tipuri de finanţări nu este mare, dar la finalul celor 5 ani de îndatorare, cât am luat în calcul, se adună câteva sute de euro economisiţi. Calculul nu include toate comisioanele instituţiilor financiare.
Să luăm cazul unui autoturism Dacia Sandero Prestige, care costă 9.850 de euro, TVA inclus. Dacă dispuneţi de trei bo nuri valorice - cât se poate folosi maxim la achiziţia unei maşini noi -, în valoare cumulată de 2.750 de euro, dar şi de un avans de 2.000 de euro, atunci mai aveţi nevoie de un împrumut de 5.100 de euro. La un credit pe cinci ani, cea mai mică rată ar fi de 102 euro, la ATE Bank, cu dobânda variabilă şi DAE de 8,89%, potrivit calculelor conso.ro.
La finele perioadei, suma totală plătită va fi de 6.250 de euro. În cazul opţiunii pentru leasing, rata lunară ar fi de 103,4 euro, cu TVA inclus, la EFG Leasing, iar suma totală de rambursat va fi de 6.400 de euro, la o DAE de 10,15%. De menţionat este că, la această sumă, valoarea reziduală a maşinii este 0%, fiind inclusă în ratele lunare.
Un model Ford Ka Digital, de 13.268 de euro cu TVA inclus, cu 3 uşi, motor de 1.2 şi cu 69 CP, va costa, dacă scădem cele trei tichete „Rabla”, 10.518 euro. La un avans de 2.000 de euro şi un credit pe cinci ani necesar de 8.518 euro, prima rată pleacă de la 170 de euro, iar suma totală ce va fi rambursată ajunge la cel puţin 10.440 de euro. La leasing, rata lunară poate fi de 174,7 euro, caz în care suma totală de rambursat este de