Farurile par preluate direct din Anime-urile japoneze, iar bordul este o îmbinare de curbe plăcute privirii.
Este cel puţin ciudat ca patria samurailor sobri să dea născare uneia dintre cele mai optimiste maşini din clasa compactă. Numai priviţi-o, cum zâmbeşte larg cu grila ei încadrată de două faruri preluate direct din Anime-urile japoneze! Este o maşină care se vinde în circa 400.000 de exemplare în întreaga lume, aşadar trebuie să se facă plăcută, nu?
Noua Mazda3 a fost orientată mai mult spre sportivitate, primind motoare pe benzină şi motorină de 105, respectiv 109 şi 150 de cai putere. Liniile maşinii duc cu gândul la viteze mari, deşi specificaţiile te calmează destul de repede: chiar şi în versiunea de top diesel de 150 CP prinde suta în 9,2 secunde.
Importanţa senzaţiilor la volan este aşadar mai mare decât performanţele tehnice propriu-zise. Au reuşit japonezii să creeze o maşină capabilă de un şofat sportiv?
Motorul iubeşte turaţiile înalte
M-am apropiat destul de neîncrezător de un exemplar Mazda3 dotat cu motorul 1.6 pe benzină, în special din cauză că aproape toate motoarele simi-lare de la concurenţă nu îţi oferă decât satisfacţii minime la volan, urcând greu în ture şi chiar mai greu în viteză, astfel încât recenziile lor nu sunt nemaipomenite.
Într-adevăr, plecările de pe loc se fac lent, iar maşina te îmbie la un stil de condus calm în oraş. Pe şosea şi pe autostradă însă, am remarcat surprinzătoare rezerve de putere în reprizele de acceleraţii, motorul iubind turaţiile înalte, acolo unde chiar îţi livrează suficient elan pentru a depăşi în siguranţă.
Rezultatul etajării foarte bune a cutiei de viteze este o ţinută de drum elegantă, cu doar un dram de sportivitate, însă cu senzaţii foarte plăcute pentru şofer. Nu ezit să spun că este printre cele mai reuşite motorizări de intrare în gamă din segment.
Ma