Constructorul american a înlocuit un model prăfuit şi ieftin, cu unul polivalent şi nostim. Sursa: CHEVROLET
1 /.
În decembrie 2009, când am condus prima oară noul Chevrolet Spark, am remarcat cu amuzament strădania cu care motorul de un litru al maşinii alocate de organizatori ataca fiecare colină pe care i-o aşternea în drum capitala Greciei.
Săptămâna aceasta am testat, în România, versiunea de top a gamei Spark, cea dotată cu al doilea motor oferit de Chevrolet – mai marele „1.2 litri”, capabil să livreze 82 de cai-putere – dar şi cu toate echipamentele cu care constructorul a dotat acest model.
Adevărul este că Sparkul cu motor superior ni s-a destănuit, cu fiecare zi în plus petrecută împreună, drept una dintre maşinile capabile să biruiască multe dintre problemele ridicate de traficul nebun şi lipsa spaţiilor de parcare dintr-un oraş ca Bucureştiul.
Suplu peste denivelări, riguros pe autostradă
Chevrolet Spark este primul model General Motors dezvoltat pe noua platformă tehnică dedicată de gigantul auto american celor mai mici autoturisme ale sale, indiferent de marcă.
Arhitectura modernă îi permite să etaleze o ţinută de drum matură. Drept urmare, vitezele de croazieră ridicate pot fi gestionate în tihnă, ca într-un autoturism de familie. Atenţie, totuşi, nu recomandăm schimbările inopinate de direcţie în plin elan.
În aceeaşi notă, drumurile ciuruite din localităţi nu provoacă stresul obişnuit într-un model mignon. Gropile care nu sunt ocolite nu transmit în cabină un mic cutremur – prin bunăvoinţa amortizoarelor suple. Subliniem că ne-am referit la gropile (decente), nu la craterele din asfalt.
Cu roţile împinse la extremităţi, o direcţie uşoară şi un motor capabil şi dispus să evolueze la un regim înalt de turaţii, Sparkul şerpuieşte – la o adică, atât cât e