Vineri, la Centrul Cultural „Club Electro Putere Craiova“ a avut loc vernisajul celei mai importante expoziţii de artă modernă contemporană de până acum.
Uşi grele, de fier, cu mânerele din ţevi groase, jupuite de vopsea. Gratii la geamuri, ciment pe jos şi tavane înalte închizând pereţi din prefabricate. Un bar de protocol amenajat în fosta garderobă capitonată cu vinilin bleumarin şi o sală de spectacole a cărei arhitectură te duce clar cu gândul la corul de aplauze constante, ritmate, măsurate, din timpul vreunei şedinţe de partid.
„Fetish Factory“. Nu se putea găsi în Craiova un spaţiu mai potrivit pentru cea mai importantă, de până acum, expoziţie de artă contemporană, decât fostul Club Electroputere, astăzi Centrul pentru Cultură Contemporană „Club Electro Putere“. Vernisajul a avut loc vineri, în prezenţa unui public numeros şi interesat, în clădirea impozantă datând din epoca de aur a comunismului.
„Conceptul fetish factory propune simularea parţială a câmpului cultural al istoriei recente din România. Titlul «Fetish Factory» este numele descriptiv al acestui câmp; el desemnează aluziv mecanismele de producere ale discursului postcomunist“, explică Adrian Bojenoiu, curatorul expoziţiei. „Trecutul traumatic, trăit în comunism şi transformat în discurs, devine un produs cultural cu efect regulator: el cuprinde o ambivalenţă la baza căreia se află o recunoaştere şi o renegare“.
Bulgări de dosare
„...În 1968, natalitatea s-a triplat faţă de 1966. Această creştere a fost o consecinţă directă a Decretului nr. 770 din 1966, prin care se interziceau avortul şi alte măsuri contraceptive femeilor cu vârsta sub 40 de ani sau cu mai puţin de patru copii...“.
Pe un piedestal de rigips, câţiva bulgări cu formă şi compoziţie incertă. „The State of Mind“, lucrare semnată de Daniel Knorr, reprezintă bulgări de celuloză obţinu