Găseşti, de exemplu, un VW Touran la 8.000-9.000 de euro, în condiţiile în care înaintea crizei nu-l puteai lua cu mai puţin de 12.000 de euro. Dilema: cumpărăm acum sau aşteptăm să mai scadă preţul? Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Maşinile second-hand s-au ieftinit. Şi mai mult. S-a ajuns practic la cel mai scăzut nivel de când există piaţă second-hand în România. E mult mai ieftin să-ţi iei o maşină de ocazie acum decât în 2008.
Ca demonstraţie, am comparat oferte de atunci şi de acum aliniind maşini similare în cele mai mici detalii: motorizări, număr de kilometri parcurşi, dotari. Întrebarea este cât mai pot coborî preţurile, dacă acum e momentul unei achiziţii sau dacă perioada de reflux se va prelungi luni bune de-acum înainte.
Cu 3.600 de euro mai ieftin
Cu doi ani în urmă, înainte de criză, un Audi A4 din 2003, pe motorină, cu aproape 150.000 de kilometri la bord costa 11.500 de euro. În 2010, acelaşi model, rulat puţin peste 130.000 de kilometri, cu dotări aproape identice, fabricat în 2005, costă 7.600 de euro, iar preţul este negociabil. Diferenţă de aproape 4.000 de euro.
Din aceeaşi clasă, în 2008, pentru un BMW Diesel, fabricat în 2005, cu 105.000 de kilometri rulaţi trebuia să scoţi din buzunar aproape 15.000 de euro. Acum, te poţi urca la volanul unui model asemănător şi fabricat în 2006, în schimbul a 11.700 de euro. Din nou, diferenţă considerabilă - 3.300 de euro.
Volkswagen Passat negru, 2007, cu 120.000 de kilometri rulaţi şi toate dotările. Arată impecabil şi costă 10.350 de euro. O maşină identică, fabricată în 2005, bătea aproape de 14.000 de euro. Diferenţa - peste 3.600 de euro.
„Oamenii şi-au spus să mai aştepte”
Chiar dacă într-o proporţie mai mică decât la cele de lux, preţurile au luat-o în jos şi la maşinile din clasa medie. Pe un Ford Focus din 200