Crossoverul Nissan Qashqai, recent relansat după o uşoară operaţie de înfrumuseţare, se prezintă ca o alternativă legitimă pentru un hatchback compact, un monovolum compact şi chiar un SUV compact. Sursa: Nissan
Când a aprobat producerea crossoverului Qashqai, Carlos Ghosn, managerul care conduce cu mână de fier alianţa Renault- Nissan, le-a comunicat celor răspunzători de proiect o cifră - 100.000 - reprezentând numărul minim de unităţi care trebuie vândute în fiecare an.
Modelul Nissan Qashqai a fost lansat comercial în 2007, ca o mişcare pe undeva disperată, pe undeva genială a constructorului japonez.
SUMARUL ARTICOLULUI Nissan Qashqai, compactul universalCasetă tehnică şi modele concurenteCasetă tehnică şi modele concurente
Qashqai, un neobişnuit hibrid între un hatchback de segment C şi un SUV compact, altoit cu o genă de monovolum decent proporţionat, a înlocuit stingheritorul model Almera în oferta Nissan şi a întrecut toate aşteptările creatorilor săi.
În primii trei ani, Nissan a dat străzilor din lumea întreagă aproape 550.000 de Qashqaiuri, iar celor care au implementat realizarea sa tot atâtea motive să răsufle uşuraţi – oricine din industrie ştie că nu-i tocmai înţelept să-l conturbi pe tartorul Carlos Ghosn cu veşti proaste.
În fine, acestuia din urmă, şefului care se remarcase mai ales prin sclipitoarele sale iniţiative de eficientizare a costurilor, i-a oferit nesperata şansă de a poza într-un vizionar veritabil.
Polivalent şi obraznic
Nissan tocmai a îmbunătăţit imaginea Qashqai printr-un facelift lejer şi bine meritat. De la bun început, crossoverul a fost gândit în primul rând ca o alternativă mai polivalentă pentru un hatchback compact. Şi nu oricare, ci chiar etalonul clasei, faimosul Volkswagen Golf. Ideea celor de la Nissan a fost să imite preţurile modelului teut