Agricultura românească nu poate asigura necesarul de materie primă pentru producerea de bere, astfel că marii berari trebuie să apeleze la importuri.
Producătorii internaţionali de bere au majorat preţurile, pentru a compensa o parte din pierderile cauzate de criza economică, dar şi din cele generate de scumpirea materiei prime. În acest context, şi consumatorii români de bere ar putea scoate mai mulţi bani din buzunar.
“Este decizia fiecărui producător de bere să stabilească preţul berii în funcţie de curs sau de politica de achiziţii a materiilor prime. Acest aspect ţine strict de businessul companiilor prezente pe piaţa autohtonă”, a declarat pentru evz.ro Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei “Berarii României”.
Agricultura rudimentară nu produce suficient
Bratu spune că berarii români achiziţionează materie primă în special de pe piaţa internă, însă nu reuşesc să cumpere întotdeauna toată marfa de care au nevoie. Fermierii nu respectă standardele de calitate, astfel că singura soluţie pentru a nu opri producţia o reprezintă importurile.
“Producătorii români se orientează întotdeauna către piaţa internă atunci când fac achiziţii de materie primă. Ei sunt însă nevoiţi să caute resurse şi în afara pieţei româneşti, pentru ca, spre exemplu, întreaga producţie de hamei din ţara noastră nu ar fi suficientă pentru producţia internă de bere. Cultivatorii ar trebui să cunoască şi să respecte în integralitate standardele de producţie şi să se orienteze mai mult către culturile de hamei şi de cereale, atât de necesare pentru industria berii din România”, spune Constantin Bratu.
Joc în cinci
Dacă în străinătate, micile ateliere familiale sau mănăstirile sunt jucători importanţi pe piaţa berii, în România, aceasta este este controlată de cinci actori principali.
Deşi vânzările de bere