A jucat un activist, un legionar şi un tânăr căruia interlopii îi fac necazuri. Acum, Dorian Boguţă a devenit un soţ cu tendinţe criminale, refugiat în coloratul piticilor de grădină. Sursa: ROALD ARON
Dorian Boguţă se pregăteşte să-şi tragă sufletul. A ratat Cannes-ul de anul acesta - ar fi participat în calitate de regizor al scurtmetrajului "10" - pentru că filma, dar la TIFF a fost prezent cu patru titluri: două roluri principale (Tavi din "Caravana cinematografică", a lui Titus Muntean, şi Miţă din "Francesca", de Bobby Păunescu), unul secundar ("Portretul luptătorului la tinereţe", de Constantin Popescu jr.) şi în calitate de cineast (acelaşi "10").
La CV-ul lui recent se adaugă un scurtmetraj de şcoală, un videoclip regizat de Dragoş Bucur şi, nu în ultimul rând, şcoala de film şi televiziune pe care a pus-o la punct împreună cu acesta şi cu Alexandru Papadopol. Alege sediul ei pentru întâlnire şi îmi face un tur; cât stăm de vorbă, apar şi ceilalţi doi profi de actorie, colegul lor de breaslă, Bogdan Dumitrache, şi Dana Nălbaru, iar poantele încep să curgă, indiferent dacă subiectul îl constituie o cască de motociclist sau o pereche de pantaloni.
"Mergem pe relaxare", spune Boguţă, şi, fie luând în calcul doar decorul, ţi-e cam greu să vezi un interpret cu apucături expresioniste ieşind din "ucenicia" de la atelierul celor trei.
Migală şi ton egal
Vreau să aflu de ce a renunţat la cel mai important festival din lume pentru a juca într-un scurtmetraj de şcoală, realizat de un tânăr de 23 de ani, pe numele său Ismail Jamalodin, malaiezian şcolit în România.
"Avea o perioadă foarte strictă pentru filmări, şi nu m-aş fi băgat dacă nu aş fi văzut scurtmetrajul său precedent, «Zippo», care mi-a plăcut foarte mult", explică Boguţă. Iar scurtmetrajul "Donna Must Die" e mai degrabă un mediumetraj, al