Două legi ale educaţiei în mai puţin de un an, dar nici o reformă - aşa s-ar rezuma situaţia actuală a învăţământului românesc. Sursa: Octavian Cocoloş
Asta, după ce fostul ministru al educaţiei Ecaterina Andronescu a depus pe masa deputaţilor propria lege (respinsă anul trecut de Curtea Constituţională), în timp ce proiectul elaborat de echipa condusă de actualul ministru, Daniel Funeriu, este în faza dezbaterii publice.
„Nu vi se pare normal să continui demersurile cu legea elaborată împreună cu toţi partenerii sociali? Nu vedeţi ce spun dascălii? Sunt disperată, trebuia să facem ceva. Este o lege pentru sistem, nu e legea mea”, şi-a motivat demersul Andronescu.
Dezbaterea continuă
Gestul acesteia îi derutează însă şi mai mult pe profesori. „E din ce în ce mai clar că nu mai este vorba de reformarea sistemului, ci de faptul că fiecare insistă să-şi pună numele şi amprenta pe o lege, să fie coautor. La fel de bine ar putea şi domnul Adomniţei să-şi depună legea, pentru că orice formaţiune parlamentară are această posibilitate”, a sugerat ironic Liviu Marian Pop, secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.
Asta, în timp ce oficialii Ministerului Educaţiei au aflat din presă despre acţiunea Ecaterinei Andronescu: „Nu putem decât să luăm act, acum, de la presă, de faptul că a fost depusă o altă lege în parlament. Noi ne continuăm drumul nostru. Putem noi să oprim vreo iniţiativă legislativă a vreunui senator sau deputat?”, s-a întrebat retoric Melania Mandas Vergu, consiler al ministrului Funeriu.
Cât priveşte diferenţele dintre proiecte, în legea „Andronescu”, gimnaziul are patru ani, iar în cea a lui Funeriu cinci, aceasta fiind una dintre schimbările cele mai discutate în dezbaterea publică.