După un an şi jumătate de restructurări şi scăderi ale businessului producătorii de componente şi subansamble auto demarează investiţii pentru proiecte noi, diversifică activităţile locale şi estimează creşteri pentru activităţile din România.
Tonul l-au dat companiile mari, cu afaceri de sute de milioane de euro, precum Autoliv, Takata Petri sau Continental, care au anunţat noi angajări, intrarea în producţie a unor repere pentru modele de automobile lansate recent şi chiar extinderea prin investiţii de milioane de euro.
Acum se observă însă activitate suplimentară şi în fabricile producătorilor de componente de talie medie şi mică, care văd creşteri de 10-30% în 2010 şi care au fost cel mai puternic afectaţi, întrucât majoritatea sunt dependenţi de 1 - 2 clienţi principali.
"Există comenzi, dar volumele nu vor mai fi la fel niciodată. Există o tendinţă clară la nivel european, unde se merge mult spre downsizing (reducerea cilindreei motorului şi utilizarea supraalimentării - n.red.) şi se lucrează din ce în ce mai mult la modele electrice şi hibrid", a declarat Catălin Tischer, directorul producătorului de filtre auto şi industriale Mahle. Această tendinţă este confirmată şi de statisticile de înmatriculări din întreaga Europă, întrucât prin programele Rabla aplicate de guvernele europene a fost promovată achiziţia de motoare mici, cu taxe aferente reduse.
Mahle, cu afaceri de 15 milioane de euro în 2009, deţine în România o fabrică în Timişoara, unde produce în principal filtre pentru motoarele de litraj mic pentru Automobile Dacia, Renault, VW şi Mercedes. Bugetul de investiţii al Mahle pentru 2010 se ridică la 2,8 milioane de euro.
Automobile şi tehnologie nouă, speranţe de creştere din 2011
Una dintre cele mai mari investiţii angajate în 2010 este cea a producătorului Continental România care va direcţiona 30 de milioane de eu