După ce ieri, ministrul Turismului, Elena Udrea, a criticat presa pentru că face reclamă litoralului bulgăresc şi pe hotelierii români că nu îşi adaptează oferta cerinţei pieţei, astăzi ministrul Turismului susţine că aprecierile sale au avut deja efecte pozitive.
„După ce am criticat felul în care se mişcă operatorii de turism şi hotelierii când vine vorba de turismul litoral, pot spune că, după Consiliul Consultativ al Turismului de ieri, se întrezăreşte o schimbare în bine. Ne-am adunat la aceeaşi masă, ne-am spus tot ceea ce aveam de spus şi am decis că schimbarea în bine nu o putem face decât împreună. Dialogul şi conlucrarea sunt calea spre reuşită”, notează Elena Udrea pe blogul personal.
Anul acesta, hotelierii de pe litoralul românesc au înregistrat cel mult 2.000 clienţi, în vreme ce hotelierii bulgari au atras aproximativ 3.000 de turişti români. Aceasta se datorează, în viziunea ministrului Turismului lipsei de promovare a ofertelor hotelierilor români, precum şi faptului că nici măcar nu au deschis unităţile de cazare în perioada de Paşte. De asemenea, Învierea a fost celebrată într-o perioadă destul de rece, ceea ce i-a ţinut departe pe români de plaje.
Promovarea aduce clienţi
Însă, hotelierii români nu au reuşit să atragă clienţi de Paşte şi pentru că, anul acesta, Ministerul condus de Elena Udrea nu s-a implicat în promovarea ofertelor lor.
„După ce anul trecut, de Paşte, cu promovare şi cu implicarea directă a ministerului, am reuşit să atragem pe litoral 12.000-15.000 de turişti, anul acesta, fără promovare, au venit maximum 2.000. Semn că promovarea turistică (internă şi internaţională) este absolut necesară şi trebuie insistat pe această direcţie”, scrie Elena Udrea.
Pentru ca hotelurile să nu rămână goale şi pe 1 Mai, Ministerul se va implica activ în promovarea zilei de „1 mai” p