La începutul anului, Lucian Miu a comandat, pe numele tatălui său, un Apple iPhone 3GS, în va loare de 500 de euro, de la Orange Shop din Râmnicu-Vâlcea. Sursa: REUTERS
Abia după aproape o lună a reuşit să intre în posesia telefonului, însă nu pentru mult timp. După doar şase zile de utilizare, telefonul s-a stricat. Cei din service au hotărât să-i ofere unul nou. Vâlceanul s-a dus să ridice noul aparat, dar a constatat că acesta nu e sigilat şi a refuzat să-l ia.
„Mi-au dat un telefon desigilat. iPhone-urile originale vin în cutii negre şi cu însemnurile Apple pe ele. Ei îmi ofereau un telefon într-o cutie de carton de alimentară, de culoare maro deschis, fără însemnele firmei producătoare. Normal că l-am refuzat, doar nu am plătit 600 de euro ca să primesc un telefon desigilat”, spune intrigat bărbatul.
A făcut o reclamaţie şi la OPC, şi un inspector a mers cu el la magazin. „De faţă cu reprezentantul autorităţii, mi-au spus că aşa vin telefoanele de la Apple. O firmă atât de mare trimit produsele desigilate?”, se întreabă Lucian.
Reprezentanţii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor din Râmnicu-Vâlcea ne-au spus că, în urma sesizării pe care au primit- o de la Lucian Miu, au deschis o anchetă. „În urma acesteia, am amendat firma Orange (1.000 de lei) şi le-am dat un termem de zece zile pentru înlocuirea telefonului cu unul nou, sigilat.”
REPLICĂ
Ambalaje diferite
Reprezentanţii Orange spun că problema a fost remediată în condiţiile legii, prin înlocuirea telefonului defect cu unul nou: „Toate telefoanele puse la dispoziţie de Apple pentru operaţiunile de înlocuire a aparatelor defecte sunt ambalate diferit faţă de pachetele comerciale. Telefonul care i-a fost oferit clientului e nou şi nefolosit, şi poate fi ridicat de la magazin”.