Compania americană Nike, cel mai mare producător de îmbrăcăminte şi încălţăminte sport din lume, a înregistrat, trimestrul al patrulea al anului financiar, încheiat pe 31 mai, un profit de 521,9 milioane de dolari.
Profitul s-a încadrat în estimările analiştilor Reuters, însă acţiunile grupului american au scăzut cu 2% pe bursa de la New York deoarece veniturile s-au plasat sub aşteptări.
Veniturile companiei au crescut cu aproape 8% în perioada martie-mai faţă de acelaşi interval al anului anterior, la 5,08 miliarde de dolari, însă analiştii estimau înacsări de 5,15 miliarde de dolari.
Nike a subliniat însă că, excluzând variaţiile de pe pieţele valutare, veniturile au urcat cu 4%.
Pe regiuni, vânzările Nike au crescut în America de Nord, Europa şi China, dar au scăzut în Japonia.
Marja de profit brut a fost de 47,4% din venituri, faţă de 43,4% în perioada similară a anului trecut.
Nike se bucură în această vară, asemenea principalilor concurenţi, de publicitatea adusă de Campionatul Mondial de Fotbal din Africa de Sud, eveniment care propulsează odată la patru ani vânzările producătorilor de articole sportive.
Compania americană echipează zece echipe naţionale din Africa de Sud, printre care Brazilia, Portugalia şi Anglia, ultima prin intermediul mărciii Umbro.