Cea mai puțin puternică versiune a motorului turbodiesel de 1.6 litri riscă să strice impresia pozitivă pe care o lasă noul Volkswagen Polo. Sursa: Volkswagen
A cincea generație a modelului Volkswagen Polo pare, mai mult ca niciodată, un Golf în miniatură. La fel de adevărat este că acela care consideră că mașina germană de semgent B ar fi o miniatură se găsește într-o evidentă eroare.
Ca orice model subcompact din zilele noastre, noul Polo gravitează în jurul lungimii de patru metri. În cazul său, referința amintită nu a fost depășită (Dacia Sandero a făcut asta - și nu este singurul model din clasa B de peste patru metri), dar, chiar și așa, pentru o familie nu prea numeroasă, Polo poate îndeplini cu destul succes rolul de mașină bună la toate.
SUMARUL ARTICOLULUI DRIVE-TEST: VW Polo 1.6 TDI – 75 CP, elegant și vulnerabilDate tehnice şi modele concurenteDate tehnice şi modele concurente FOTO evz.ro
VW Polo 1.6 TDI – 75 CP, elegant și vulnerabil
Ne putem face o idee clară asupra dimensiunilor mai mult decât generoase la care au ajuns mașinile din acest segment dacă ne amintim că, în urmă cu aproape 20 de ani, Volkswagen lansa Golf III, un model cu o lungime de 4,07 metri și o lățime practic identică celei etalate astăzi de Polo.
Ca un costum clasic
Designerii coordonați de Walter da Silva, omul care decide cum trebuie să arate mașinile care apar sub umbrela Grupului Volkswagen, au transplantat pe noul Polo cât de multe elemente de stil de pe planșa Golf VI s-a putut.
A ieșit o mașină mai puțin spectaculoasă ca Ford Fiesta, spre exemplu, dar elegantă – după rețetarul Golf – și care, cel mai probabil, potrivit tipicului german, va ”îmbătrâni” mai frumos ca multe dintre concurentele sale.
Noile modele VW, între care și Polo, apelează cu precădere la ”croieli” sobre, dar deloc retro, care,