14 crame ale unor podgorii renumite sunt pregătite să-i primească pe vizitatorii dornici să descopere savoarea unui vin bun, dar şi istoricul locurilor. Sursa: ADI PÎCLIȘAN
De anul acesta, românii vor avea la dispoziţie patru „drumuri ale vinului”. Mai exact, este vorba despre patru trasee turistice puse la punct de oenologi şi mai multe agenţii de turism, care îşi propun promovarea tradiţei viticole a României.
În programul ce va fi lansat oficial săptămâna aceasta în cadrul salonului de vinuri de la Timişoara s-au înscris deja 14 crame, deţinute de 13 producători de vinuri din ţară.
„Ne-am propus un program naţional de promovare şi includere a turismului vitivinicol românesc atât în pachetele de promovare turistică de pe piaţa ro mâ nească, cât şi pe pieţele străine. Pachetele vor fi direcţionate către două agenţii de turism din România şi Austria, urmând să coordonăm şi să însoţim grupurile de turişti, într-un circuit de două, cinci şi, respectiv, şapte zile”, explică Lucia Pîrvu, expert degustător în cadrul Vin- Vest, organizator al Salonului Internaţional de Vinuri.
SUMARUL ARTICOLULUI Turişti din cramă în cramăCinci euro pentru o degustareCinci euro pentru o degustare
Fetele de la Căpâlna şi brânzeturi franţuzeşti
Primul traseu poate fi realizat pe parcursul unui weekend şi cuprinde cramele Elite Wine, Wine Princess şi Pâncota, din Arad, situate în zona denumită de podgoreni „ultimele ramificaţii de vest ale Piemontului Zarand”.
Turiştii vor putea degusta celebrele vinuri de Miniş şi Cădarca, devenit, anul trecut vinul-brand al regiunii DKMT.
În cadrul celui de-al doilea traseu, care durează o săptămână, turiştii vor vizita, pe lângă podgoriile din Arad, şi crama Weingut Brutler&Lieb, din Satu- Mare, domeniile Jidvei, din Alba. Apoi, turiştii vor coborî spre zona de sud-vest a ţării