Producătorul auto Dacia se clasează pe poziția secundă în ierarhia alcătuită de JD Power pe baza gradului de satisfacție raportat de posesorii de mașini din Germania.
Dacă nu ar exista proprietarii de Mercedes-Benz, atunci nemții care au preferat un autoturism nou din gama Dacia în locul unuia de ocazie ar fi cei mai satisfăcuți șoferi din Germania.
Dacia s-a clasat pe locul al doilea într-un studiu al satisfacţiei posesorilor de autotusime din Germania realizat de ”JD Power” şi revista germană ”Auto Test”.
Marca românească a obţinut un punctaj de 836 de puncte din 1.000 disponibile, la fel ca BMW.
Poziția a treia a podiumului este împărțită de doi producători japonezi, Mazda și Nissan, cu 831 de puncte.
Studiul ”JD Power” mai arată că Volkswagen, liderul la vânzări între mărcile germane, are o clientelă mai degrabă nesatisfăcută – poziția a zecea, cu un punctaj sub media pe industrie – și că Renault (ocupanta locului cinci din coadă) ar avea ce să învețe de la Dacia, marca low-cost pe care o deține.
La rândul său, Dacia Logan, a ocupat locul al doilea în segmentul autoturismelor de clasă B, după Nissan Note și înaintea modelului Toyota Yaris.
Compania de cercetare a pieţei ”JD Power” a măsurat nivelul de satisfacţie a clienţilor în funcţie de patru criterii-cheie: atractivitatea vehiculului (performanţă, design, confort); calitatea şi fiabilitatea acestuia; costuri de întreţinere (consum, poliţe de asigurare, reparaţii) şi calitatea prestațiilor oferite de service-urile autorizate.
Studiul a fost realizat în perioada ianuarie-martie 2010, pe baza a 16.330 de interviuri online cu clienţi care au deţinut un automobil timp de aproximativ doi ani.
Dacia a intrat pentru prima dată în studiul ”JD Power” în anul 2009, când a obținut locul 13 din 27. De la momentul lansării