„Băieţii deştepţi” care deţin contractele de întreţinere pregătesc plombarea după deszăpezire, dar se plâng că au de recuperat deja milioane de lei de la stat Sursa: Libertatea
O mână de firme aşteaptă semnalul autorităţilor pentru a demara mult trâmbiţata campanie de plombare a gropilor rezultate în urma deszăpezirii. Startul întârzie însă pentru că nu sunt fonduri, iar companiile se plâng că, după ce au plombat şi au deszăpezit, au de primit foarte mulţi bani pe lucrări efectuate. Cu toate acestea, se pare că firmelor le prieşte colaborarea cu statul.
Semnatarele contractelor de întreţinere licitate în 2008- 2009 şi valabile până în 2011 au fost legate, de-a lungul timpului, de toate partidele aflate la putere.Proprietarii acestora i-au cucerit pe toţi reprezentanţii puterii, indiferent de culoarea politică, astfel că negocierile au avut succes şi cu PNL-ul, dar şi cu PDL-ul. Suma contractelor depăşeşte un miliard de euro.
Dorin Umbrărescu, supranumit „rege al asfaltului”, deţine supremaţia în materie de contracte cu statul. Firmele sale, Spedition UMB şi Tehnostrade, sunt liderii mai multor consorţii câştigătoare a nu mai puţin de 14 contracte cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
În fruntea clasamentului celor mai bănoase afaceri cu statul se mai află controversata firmă Euroconstruct, condusă de Dan Besciu, dar şi firma Tehnologica Radion, a lui Theodor Berna, om de afaceri despre care se spune că ar avea strânse relaţii cu partidul aflat la putere.
CNADNR n-are bani ca să astupe toate gropile
Pe lista contractelor CNADNR apare de mai multe ori şi firma Delta ACM, deţinută de Florea Diaconu şi condusă de Ioan Pirpiliu, fratele deputatului PDL Ştefan Pirpiliu. Două contracte substanţiale are şi firma Romstrade, a omului de afaceri Nelu Iordache.
Potrivit co