Mazda a soluţionat fericit problema ofertei turbodiesel în gama SUV-ului compact CX-7, odată cu introducerea unităţii Euro 5 de 2.2 litri. Sursa: Mazda
Chiar şi când trebuie alimentat cu motorină, modelul japonez rămâne unul dintre actorii cu reflexe sportive din acest semgment.
Chipeşul model Mazda CX-7 a fost, din capul locului, unul dintre remarcaţii segmentului SUV compact. Exceptând zona premium, CX-7 poate fi socotit, fără a risca prea mult, cel mai aspectuos SUV în viaţă. Chiar şi după facelift-ul mai degrabă nereuşit de la finele anului trecut.
SUMARUL ARTICOLULUI Mazda CX-7, SUV-ul care se crede compactDATE TEHNICEMazda CX-7 2.2 CD...DATE TEHNICEMazda CX-7 2.2 CD... FOTO evz.ro
DRIVE-TEST: Mazda CX-7, SUV-ul care se crede compact
Două au fost minusurile majore ale gamei CX-7 – absenţele unui turbodiesel şi a unei trasmisii automate.
Odată cu noua grilă frontală cu o valoare estetică discutabilă, SUV-ul Mazda a primit şi mult aşteptatul motor alimentat de la pompa neagră a staţiilor de carburant. Este vorba de unitatea cu patru cilindri de 2.2 litri, care poate fi regăsită şi mult mai jos în oferta constructorului japonez, până la compactul Mazda3.
Paradoxul face că motorul oferă 183 de cai-putere într-una dintre versiunile disponibile pe Mazda3, dar numai 173 CP – în cazul SUV-ului CX-7.
Trasmisie automată – data viitoare
În ceea ce priveşte a doua lacună – trasmisia automată – Mazda nu a găsit o rezolvare. Deocamdată. Situaţia se va schimba abia de la viitoarea generaţie. Singura opţiune a rămas cutia automată cu 6Â1 trepte, care constituie, totuşi, unul dintre ingredientele fundamentale pe care s-a clădit caracterului sportiv al maşinii. E greu de închipuit un CX-7 fără minunatul schimbător manual, după cum e uşor de intuit că, pe termen lung, selectarea vitezelor îşi va pier