Dacia e ieşit pe locul 2 în clasamentul ce măsoară satisfacţia clienţilor în Germania şi pe locul 4 în Franţa. E vorba despre sondajele JD Power, printre cele mai respectate studii de calitate din lume. Sursa: AGERPRES
Dacia este cel mai de succes brand românesc, şi nu o spunem noi, ci consumatorii din Germania şi Franţa.
Potrivit ultimelor studii JD Power and Associates, una dintre cele mai mari companii de cercetare a pieţei din lume, Dacia este printre cele mai apreciate mărci auto.
Lansat pe piaţa occidentală ca o maşină low-cost, ţintind mai ales programele de tip "Rabla", Dacia pare săşi fi depăşit cu mult condiţia. Nu e vorba doar despre vânzări, despre cifre seci, ci despre faptul că majoritatea largă a celor care s-au "riscat" cumpărând o Dacia nu au luat ţeapă.
Studiul care măsoară satisfacţia proprietarilor de autovehicule din Germania, dat publicităţii pe 24 iunie, plasează Dacia pe locul doi, la egalitate perfectă cu BMW şi imediat după Mercedes-Benz.
Acelaşi studiu, realizat în Franţa, pune Dacia pe locul patru, în spatele Honda, Mercedes şi BMW. Merită menţionat că Renault, firma- mamă a Dacia, este mult mai prost plasată în ambele clasamente.
Cum se măsoară satisfacţia?
Studiul JD Power a fost realizat în Germania împreună cu revista "Auto Test" în primăvara acestui an. 16.330 de germani au răspuns unui chestionar on-line, condiţia fiind ca ei să aibă maşina respectivă de cel puţin doi ani. Au fost luate în calcul 25 de mărci, iar criteriile principale de departajare au fost calitatea şi fiabilitatea, atractivitatea, costurile de utilizare şi ceea ce se numeşte serviciile post-vânzare, adică service-ul obligatoriu.
În Germania, răspunsurile au fost cuantificate în puncte, pornind de la un maxim de 1.000 de puncte. Mercedes "a marcat" cele mai multe, 838, iar