Petrom, cea mai mare companie locală, a intrat în sectorul producţiei de bitum modificat cu polimeri unde speră să înregistreze vânzări anuale de circa 25.000 de tone, ceea ce ar însemna afaceri de circa 15 milioane de euro, ţinând cont de preţurile medii de vânzare pe tonă aferente acestui produs.
Bitumul modificat cu polimeri este utilizat pentru construcţia infrastructurii rutiere, fiind un produs care, potrivit jucătorilor din piaţă, scade cheltuielile de întreţinere ale drumurilor la jumătate, dar care este mai scump comparativ cu bitumul obişnuit.
Reprezentanţii companiei au explicat că bitumul polimerizat va fi produs într-o fabrică deţinută de firma de construcţii Delta ACM 93 Bucureşti, controlată de omul de afaceri român Florea Diaconu.
Practic, bitumul rutier obişnuit produs la rafinăria Arpechim, una dintre cele două unităţi de prelucrare a ţiţeiului controlate de Petrom, va fi adus la fabrica din Popeşti Leordeni deţinută de Diaconu unde va fi transformat în bitum modificat cu polimeri.
"În 2008 piaţa de bitum rutier în total şi cu cel polimerizat a fost de circa 630.000 de tone, dar anul trecut aceasta a fost afectată de o scădere de circa 30% pe fondul blocării mai multor lucrări de construcţie. În medie, o tonă de bitum rutier polimerizat costă mai mult decât o tonă de bitum obişnuit, dar întreţinerea drumurilor este mai ieftină. Acum, în medie, o tonă de bitum rutier fără TVA costă circa 1.700 de lei (405 euro), în timp ce una de bitum polimerizat costă în medie 2.300 de lei (550 de euro), fără TVA", spun specialiştii din piaţă.
Ţinând cont de aceste estimări şi de volumele de vânzări estimate de Petrom pentru 2010, producătorul de petrol şi gaze ar putea înregistra încasări de circa 15 milioane de euro din vânzarea bitumului polimerizat.
Cu cine se bate Petrom
În afară de Petrom, un alt producător intern de bi