Decathlon, singurul hipermarket de articole sportive din România, a avut încasări de 9,1 mil. euro (38,3 mil. lei) în 2009, primul an de prezenţă la nivel local, în care magazinul din vestul Capitalei a operat doar nouă luni, fiind deschis în aprilie.
Astfel, media lunară de vânzări a magazinului din centrul comercial Militari Shopping Center poate fi estimată la un milion de euro.
În comparaţie, un hipermarket ca Auchan sau Carrefour din zona Militari încasează lunar în jur de 4 mil. euro, potrivit estimărilor ZF, în condiţiile în care suprafaţa de vânzare este însă dublă faţă de hipermarketul de articole sportive.
"Primul an la nivel local este unul acceptabil din punct de vedere financiar", declară Fabrice Beschu, country managerul Decathlon România, care însă nu oferă detalii privind evoluţia companiei pe care o conduce.
De altfel, Decathlon nu a făcut niciodată publice rezultatele sale financiare, numărul de clienţi sau detalii privind cele mai vândute produse.
În timp ce Decathlon a avut cu un singur magazin vânzări de 9 mil. euro în nouă luni, Hervis, unul dintre principalii competitori, a înregistrat anul trecut afaceri de circa 7,5 mil. euro cu nouă magazine, suprafaţa medie situându-se între 800 şi 1.500 de metri pătraţi. Reţeaua Intersport, care potrivit propriului site deţine 15 unităţi, a încheiat 2008 cu afaceri de 18 milioane de euro.
Preţuri mai mici la 150 de produse
Pentru 2010, Decathlon, reţea deţinută de miliardarii Mulliez, care controlează şi hipermarketurile Auchan, va încerca să împulsioneze vânzările, apelând la o serie de promoţii, strategie începută în acest an.
"Am decis să lansăm o serie de campanii inovatoare şi să mizăm pe preţurile reduse. În magazinul Decathlon am redus preţul pentru circa 150 de produse", afirmă Beschu.
În februarie, compania a aplicat o promoţie de înlocuire a bicic