Grupul austriac Lasselsberger, cel mai mare producator de placi ceramice (gresie si faianta) de pe piata locala, care administreaza brandul Cesarom, a realizat in primele sase luni ale anului vanzari de 15,4 milioane de euro, echivalentul a 40% din cifra de afaceri bugetata pentru 2010.
“Vanzarile pe care le-am avut in primul semestru ne-au confirmat ca suntem pe un drum bun in ceea ce priveste asteptarile pe care le avem pentru 2010. Am realizat 40% din cifra de afaceri pe care ne-am stabilit-o ca tinta in acest an”, spune Eduard Macarescu, directorul comercial al Lasselsberger Romania, subsidiara locala a grupului Austriac.
Compania a a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 35 mil. euro, in scadere cu 15,2% fata de 2008, pe fondul declinului pietei constructiilor.
Pentru 2010, producatorul de placi ceramice si-a bugetat o crestere cu 10% a businessului, pana la 38,5 mil. euro.
In primele patru luni ale anului, fabrica pe care o detine compania la Cluj a produs cu 48% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
“In acest moment, in cadrul fabricii se lucreaza la capacitate maxima. Pentru unele sectii am decis marirea numarului de ture si extinderea programului de lucru, chiar si in weekend. De asemenea, pentru a reusi sa facem fata cererii, am transformat o linie de productie de gresie in linie de faianta”, mentioneaza Macarescu.
Desi a produs mai multa gresie si faianta decat a facut-o in primele patru luni ale anului trecut, vanzarile din primele sase luni sunt similare celor inregistrate in primul semestru al lui 2009. In prima jumatate a anului trecut, compania a vandut din stocurile acumulate in 2008, iar acum, neavand la fel de multe stocuri, a fost nevoita sa produca mai mult.
Cresterea afacerilor pe care si-a bugetat-o compania pentru 2010 va fi atinsa in ciuda reducerilor bugetare, care vor duce la