Brandurile mari trebuie să vină cu strategii puternice de comunicare, altfel în lupta cu preţurile ar putea pierde cota de piaţă pe care au câştigat-o, consideră Radu Miu, directorul general al Mercury360, una din cele mai importante agenţii independente de marketing şi comunicare de pe piaţa locală.
Comunicarea la raft concentrată pe vânzări cu efect imediat este acum strategia companiilor în încercarea de a câştiga cotă de piaţă în faţa rivalilor. "Comunicările tactice vor continua să câştige din alocarea bugetelor. Trebuie avut însă în vedere faptul că, dacă obişnuieşti clientul cu gratuităţi, brandul va avea de suferit pe termen mediu. (...) Cred că vom vedea mai mulţi consultanţi la raft, care ştiu să explice beneficiile produsului decât simpli promoteri", spune şeful Mercury 360, agenţie care anul trecut a înregistrat afaceri de 15,2 milioane de euro, în scădere cu 12,5%.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, acţionarul Mercury 360 este firma Simarom Trading Limited cu sediul în Cipru. Acţionarii companiei din Cipru sunt Radu Miu şi irlandezii Barry Mulligan, Michael Hunt şi Peter Hurley. Clienţii îşi stabilesc bugetele pe un an, însă acestea sunt reanalizate la sfârşitul fiecărui trimestru, afirmă Miu, iar pentru a nu pierde teren, brandurile mari trebuie să investească în comunicare.
"Regalul ofertelor"
"Consider că în acest an bugetele sunt mult mai atent monitorizate şi analizate vizavi de ideea return on investment. Dacă anul trecut, pentru acelaşi buget de comunicare se lucra de două ori mai mult, în acest an vom munci de trei ori mai mult. Brandurile mari trebuie să vină cu strategii puternice de comunicare, altfel, în lupta preţurilor ar putea pierde cota de piaţă pe care au câştigat-o."
Mutarea conturilor de publicitate de la o agenţie la alta doar pe considerente de costuri ar putea fi foarte riscantă, mai p