Devin, cel mai mare îmbuteliator de apă din Bulgaria, vrea ca piaţa românească să-i aducă în cinci ani o treime din business şi nu exclude achiziţii la nivel local.
"Demararea producţiei locale ar fi posibilă doar în urma unei achiziţii, pentru că brandul Devin este legat de sursele de apă pe care le exploatăm în localitatea Devin din Bulgaria. Pentru moment ne concentrăm pe creşterea notorietăţii brandului şi a volumelor exportate în România", a declarat Valentin Ignatov, directorul pe marketing şi vânzări şi acţionar minoritar al Devin.
După nouă luni de la preluarea controlului companiei de către fondul american de investiţii Advent, Ignatov - unul dintre cei trei fondatori ai Devin - spune că schimbarea de acţionariat va accelera dezvoltarea businessului în regiune, România fiind cea mai importantă piaţă externă.
Producătorul, cu rulaje de peste 40 mil. euro, ţinteşte o cotă de piaţă de 10% în România în următorii cinci ani, ceea ce i-ar putea aduce vânzări de peste 30 mil. euro la nivel local. O achiziţie ar fi cea mai la îndemână pentru realizarea planului, în condiţiile în care piaţa locală a apei este încă dominată de companii cu capital românesc, însă acţionarul Devin evită să vorbească despre acest subiect. "Printr-o tranzacţie am putea ajunge să realizăm în România peste 50% din business în cinci ani, faţă de 30% cât este ţinta în acest moment, însă doar reprezentanţii Advent pot spune dacă există o strategie de achiziţii", a mai spus Ignatov.
Bulgarii sunt activi pe piaţa locală din 2008 şi acoperă circa 2.000 de puncte de vânzare prin intermediul distribuitorului Tribeca deţinut de grupul BDG - importatorul băuturilor alcoolice Jack Daniel's şi Finlandia.
La nivel local, compania şi-a bugetat investiţii de circa 400.000 de euro în promovare în acest an, ţinta de vânzări fiind triplarea volumelor până la 12 mil. litri,