Pe timp de criză, companiile de taxi se luptă să atragă clienţii ieftinind tarifele şi organizând tombole. Ca să supravieţuiască pe o piaţă în recesiune, companiile de taximetrie din Baia Mare au intrat într-un veritabil război al preţurilor. Practicile mai mult sau mai puţin ortodoxe la care apelează au intrat în atenţia Consiliului Concurenţei, care a deschis o investigaţie.
Potrivit lui Octavian Bandula, coordonator al Consiliului Concurenţei Maramureş, în cadrul acestei investigaţii inspectorii de concurenţă au efectuat vizite inopinate în Baia Mare, la sediile agenţilor economici investigaţi. „Documentele şi declaraţiile ridicate în timpul acestor inspecţii se află în analiza Consiliului Concurenţei, în cadrul procedurii specifice investigaţiei", a explicat Bandula. Până la finalizarea anchetei, acesta a refuzat să precizeze care sunt practicile bănuite a fi neconcurenţiale.
Ieftiniri succesive
Cert este că, în plină criză, companiile de taxi din Baia Mare se întrec să scadă succesiv tarifele. Mulţi şoferi se plâng că, dacă vor practica în continuare taximetria la „tarifele de criză" impuse de patroni, vor ajunge pe drumuri. În Baia Mare, la ora actuală, funcţionează şapte companii de taxi, având în total aproximativ 1.000 de maşini.
Prima ieftinire a tarifelor practicate de taximetrişti a fost făcută în urmă cu aproape două luni, de societatea Galant din Baia Mare. Atunci, patronul companiei, Vasile Paşca, a renunţat la tariful de extern, iar pe cel de oraş l-a scăzut de la 1,7 lei pe kilometru la 1,49 lei pe kilometru. A urmat o replică a companiei Usi, care a scăzut preţul cu încă 10 bani sub tariful Galant. „Am scos tariful de extern şi noi, iar intern, pe kilometru, am fixat 1,39 lei. Nu e vorba neapărat de concurenţă neloială. E criză", s-a scuzat Alexandru Lucaci, patronul Usi Taxi.
Înainte de ieftiniril