Între 20.000 şi 30.000 de carduri bancare din cele aproape 12 milioane de carduri aflate în circulaţie în România sunt pierdute sau furate în fiecare an, apreciază Adrian Apolzan, director de corporate affairs în cadrul ING Bank şi preşedintele Asociaţiei de Plăţi Electronice din România (APERO).
"Vorbim de ordinul zecilor de mii de carduri pierdute sau furate anual, undeva între 20-30 de mii de carduri. Frecvenţa pierderilor este legată de anumite momente din an când cardurile sunt utilizate mai des, precum sărbătorile de Crăciun şi Paşte sau perioadele de concediu", a declarat Apolzan într-o conferinţă de presă.
Băncile au departamente de call-center unde clienţii pot anunţa pierderea sau furtul cardului pentru a preveni utilizarea neautorizată a acestuia. În plus, Transfond, operatorul Sistemului Electronic de Plăţi, şi APERO au lansat o linie de urgenţă unde poate fi anunţată pierderea cardului indiferent de banca emitentă a acestuia. Numărul unic este 021/2273874 (021CARDURI).
În prezent sunt înrolate în acest sistem cinci bănci - BCR, BRD, CEC Bank, Banca Transilvania şi Bancpost -, care deţin peste 60% din numărul cardurilor aflate în circulaţie. Încă patru bănci au fost contactate pentru a participa la proiect, iar ING va intra în sistem în maximum două luni, a precizat Apolzan.
Linia de urgenţă carduri a fost lansată ca un proiect-pilot în toamna anului trecut şi a devenit complet funcţională luna aceasta după ce parametrii stabiliţi iniţial au fost atinşi. În cadrul programului-pilot s-a înregistrat o medie de 600-700 de apeluri pe lună.
"Se pierd cu siguranţă mai multe carduri decât am identificat noi pentru că deocamdată ne confruntăm cu o necunoaştere de către clienţi a posibilităţii de a apela acest număr", a confirmat Răzvan Faer, şeful departamentului de strategie şi Marketing al Transfond. În acest context, în perioada u