Daca in anii ’90 regiunea Recas se situa pe locul 4 in randul podgoriilor din Banat, in prezent compania Cramele Recas este singurul reprezentant al zonei cu acoperire nationala, ocupand locul 5 in industria de profil. Pentru acest an este proiectata cea mai mare investitie din istoria companiei. Ciprian Rosca, directorul comercial Cramele Recas, vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street despre acest proiect.
“Politica pasilor marunti a stat la baza evolutiei companiei”, spune Ciprian Rosca (foto). Daca acum 10 ani cea mai mare parte din productie pleca la export ca vin vrac, pe parcursul anilor investitiile realizate in plantatie si combinat au condus la aparitia brandurilor comerciale interne si externe. In prezent gamele comercializate sunt: retail – Schwaben wein, Castle Rock, Frunza; HoReCa – Bag in Box 3L/10L, V Drinks; Premium - Cocosul, La Putere, Sole, Solo Quinta, Cuvee Uberland.
Anul acesta Cramele Recas a inceput cea mai mare investitie din istoria companiei. Astfel, din luna martie si pana in iulie, producatorul va investi 2 mil. euro in extinderea si modernizarea complexului de vinificatie, alte 2 mil. euro fiind alocate dotarilor mecanice si 2,2 mil. euro pentru reconversia a 130 de hectare de plantatie (soiuri precum Merlot, Feteasca Neagra, Cabernet Sauvignon, Sauvignon Blanc, etc.).
In primele 5 luni ale anului compania a obtinut o cifra de afaceri de peste 4,5 mil. euro, in crestere cu 2% fata de aceeasi perioada din 2009. Cramele Recas si-au setat o tinta de afaceri de 13,5 mil. euro in 2010, in crestere fata de cele 13 mil. euro obtinute anul trecut.
Printre masurile de eficientizare adoptate de catre producator se numara renuntarea la depozitul regional (ce deservea o jumatate de tara) si semnarea unui contract cu un centru logistic pentru flexibilitate si optimizarea costurilor/unitate de vanzare, respectiv extern