Podul rutier de peste râul Mureş care face legătura între Alba Iulia şi Sebeş va intra într-o săptămână în reparaţii capitale. Lucrarea ar urma să înceapă pe 1 iulie şi să dureze aproximativ 3 luni. Maşinile mici vor fi redirecţionate pe un pod din pontoane, după jumătatea lunii iulie.
Mai bine de 30.000 de autovehicule tranzitează zilnic podul de peste Mureş care a început să se deterioreze din cauza traficului intens. În primăvară placa de suprabetonare de pe axul drumului s-a fărâmiţat, creând o groapă în mjlocul podului care îngreuna şi mai mult circulaţia.
La acel moment autorităţile au făcut public faptul că există un proiect cu privire la lucrările de consolidare a podului. „Va începe marea muncă, care va dura destul de mult. Se vor stabiliza pilonii. Podul se mişcă. Se va reface tot ceea ce înseamnă tablouri, se va turna alt beton, se va reface hidroizolaţia“, a spus Mircea Hava.
Pod de pontoane pentru maşinile de mic tonaj
Lucrările sunt prevăzute să înceapă pe data de 1 iulie şi vor dura aproximativ 3 luni de zile, timp în care maşinile sub 10 tone vor fi deviate pe un pod de pontoane pe care se va circula cu viteză de până la 25 km/oră. Autovehiculele de mare tonaj vor fi direcţionate spre rute ocolitoare: Sibiu - Copşa Mică - Blaj - Teiuş sau Deva - Brad - Abrud - Câmpeni - Turda.
Şoferii cu maşini mai mari de 10 tone care vin dinspre Sebeş şi trebuie să ajunga în Alba Iulia o vor putea face pe ruta Vinţu de Jos - Pâclişa. Construcţia podului din pontoane este preconizată să înceapă în data de 14 iulie, circulaţia urmând să fie restricţionată ulterior acestei date.
Aproape 6 milioane lei pentru lucrările de reabilitare
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va aloca 5.191.120 lei, fără TVA, pentru reparaţiile la podul pe DN1 peste râul Mureş. Lucrările de conso