Cristian Rusu, directorul general al Rus Savitar din Timişoara, care operează magazinele de mobilă Casa Rusu, cu afaceri de peste 20 milioane de euro, spune că mulţi antreprenori nu îşi adaptează oferta pentru condiţiile anului 2010 şi nu vin cu politici reale de discount.
"Sunt oameni care sunt de acord să vândă mai puţin cu un profit mai mare şi nu abordează o politică de discounturi reală. Nu sunt de acord să scadă adaosurile de 200-300% şi să meargă cu marje de 20-30%. Preferă să piardă în vânzări decât să piardă în adaos", spune Rusu, 32 de ani, într-un interviu acordat Ziarului Financiar.
În primele patru luni ale acestui an compania a avut o cifră de afaceri de 22,9 mil. lei (5,5 mil. euro), în creştere cu aproape 50% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Profitul a atins 1,5 mil. lei (0,4 mil. euro), dublu comparativ cu perioada similară din 2009. Avansul afacerilor s-a făcut pe fondul deschiderii de noi magazine, în prezent reţeaua ajungând la nouă unităţi. Cea mai nouă unitate din reţeaua Casa Rusu a fost deschisă în Bucureşti în centrul comercial Vitantis. După o lună de la lansare, magazinul a înregistrat vânzări de 3,8 mil. lei (0,9 mil. euro), potrivit datelor companiei.
Planuri de extindere
Deşi în ultima perioadă la nivelul economiei cele mai multe firme româneşti care au intrat în insolvenţă au fost afaceri româneşti, Rusu este de părere că mai sunt businessuri care merg bine şi dă exemplul reţelei de bricolaj Dedeman din Bacău, deţinută de fraţii Pavăl, unul dintre clienţii producătorului de mobilă. Rusu mai spune că i se pare mult mai uşor să facă afaceri cu un alt om de afaceri local.
"Ele (firmele care au intrat în insolvenţă - n. red.) au fost dimensionate pe un consum mare, iar apoi s-au mişcat încet. Cred că dacă vinzi 5 milioane de lei, trebuie să ai structura pentru 5 milioane de lei, alt