Comisarul-şef este clujeanul care îi cunoaşte pe cei peste 5.000 de străini care au afaceri, lucrează, studiază sau locuiesc în judeţ. El conduce Serviciul pentru Imigrări din Cluj de la data înfiinţării acestuia.
Poliţistul şi-a început activitatea în cadrul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) odată cu terminarea Şcolii de Subofiţeri din Slatina, când a fost repartizat să lucreze la Postul de Poliţie din Iclod. Ulterior, după finalizarea studiilor la Academia de Poliţie, a fost transferat la Cluj, iar de aici, în primele zile de după Revoluţie a fost trimis ca „ajutor“ lucrătorilor de la Serviciul de Paşapoarte.
„Erau foarte multe solicitări pentru eliberarea de paşapoarte în acea vreme. Cred că veneau câte 300-400 de oameni pe zi ca să ceară paşapoarte, iar termenul de procesare a dosarelor ajungea chiar la şase luni. Probabil că le-a plăcut cum am muncit acolo pentru că m-au transferat ca agent la acest Serviciu“, povesteşte poliţistul.
Primele întâlniri cu străinii, în ‘93
Din cauza faptului că popularitatea Centrului Universitar al Clujului era într-o continuă creştere la nivel mondial, în municipiu au început să vină tot mai mulţi străini, motiv pentru care s-a hotărât înfiinţarea Biroului pentru Străini din cadrul Serviciului de Paşapoarte Cluj. „Am fost transferat atunci, la acest birou şi pot spune că prima impresie pe care am avut-o atunci când am interacţionat cu străinii, e faptul că am descoperit o mare multiculturalitate. Pot spune că de când lucrez cu ei, am învăţat ABC-ul citirii paşapoartelor, acestea fiind scrise diferit şi în dependenţă de ţările din care provin“, spune comisarul-şef.
În anul 1996, Biroul s-a separat complet de Serviciul de Paşapoarte, iar în 2006, din cauza restructurărilor şi a numărului foarte mare de străini din Cluj, a fost transformat în Serviciu, instituţie pe care Luduşa