Volkswagen a câştigat “Motorul anului”, în 2010. BMW se poate lăuda cu patru unităţi laureate în cadrul aceleiaşi competiţii. Mercedes-Benz, Audi, Fiat şi Toyota s-au bucurat şi ele de câte un propulsor câştigător. Dacia, care intră, în ultima vreme, tot mai mult în graţiile clienţilor europeni, nu se face încă remarcată pentru calitatea agregatelor ascunse sub capota modelelor sale.
Motorul supraalimentat pe benzină 1.4 TSI produs de Volkswagen şi care pune în mişcare modele precum Golf, Scirocco, Jetta, Touran sau Tiguan a primit, săptămâna aceasta, titlul “Motorul anului”, în cadrul evenimentului omonim ajuns la a 12-a ediţie.
A fost o reeditare a succesului înregistrat de Volkswagen în 2009, atunci când micul dar potentul motor 1.4 TSI i-a suflat titlul precedentului dublu câştigător – agregatul BMW 3.0 Twin Turbo.
De altfel, ca şi la ediţia precedentă, lupta pentru marele trofeu s-a dat exclusiv între cele două propulsoare. 1.4 TSI (benzină, patru cilindri în linie, dublă supraalimentare - turbosuflantă şi compresor) a învins din nou ”la mustaţă”, cu 384 de puncte, faţă de 365, câte a primit concurentul dezvoltat de BMW.
Juriul care a evaluat cele mai reuşite motoare oferite de producătorii auto în acest an a fost alcătuit din 73 de jurnalişti auto, care provin din 35 de ţări răspândite pe tot globul.
Chiar dacă BMW a ratat şi de această dată marele premiu – după ce şi-l adjudecase patru ani la rând, între 2005 şi 2008 – nu s-ar putea spune că producătorul auto bavarez a fost învinsul concursulu. Dimpotrivă.
Nu mai puţin de patru motoare oferite de BMW s-au impus în tot atâtea categorii: 1.6 Turbo (”1.4 – 1.8 litri”), 2.0d Twin-Turbo (”1.8 – 2.0 litri”), 3.0 Twin Turbo (”2.5 – 3.0 litri”) şi 4.0 Turbo (”3.0 – 4.0 litri”).
Cu excepţia BMW, doar Grupul Volkswagen a reuşit să propună mai m