De mult timp s-a observat ca, in special copiii care au in jur de patru ani, sunt mai impresionati de alimentele care au pe ambalaj personaje din desene animate, insa, un studiu recent, realizat in cadrul Universitatii Yale, chiar a confirmat aceasta ipoteza.
40 de copii cu varste cuprinse intre patru si sase ani au primit cate doua produse in timpul acestui studiu, citat de ABC.
Unul avea un ambalaj simplu, altul avea un personaj animat inscriptionat. Dupa ce au luat cate o gura din fiecare produs, cei mai multi dintre ei au spus ca a fost mai gustos cel din ambalajul cu desen animat, desi era vorba de acelasi produs. In plus, intr-o mare parte ei au recunoscut si personajele (Scooby Doo sau Shrek).
Desenele animate sunt folosite cel mai mult pentru alimente nesanatoase
Coordonatorul studiului, Christina Roberto, a declarat ca in industria alimentara se cheltuiesc 1,6 miliarde de dolari pentru strategiile de a spori vanzarile prin intermediul copiilor.
Din pacate, in cea mai mare parte aceste alimente sunt slabe calitativ din punct de vedere nutritiv. Cel mai bine ar fi ca, in toate tarile, sa existe niste teste in ce priveste aportul nutritiv al produselor pentru copii. Daca acestea nu sunt trecute, ar trebui sa nu primeasca acordul de a fi scoase pe piata sau macar sa nu beneficieze de reclame la televizor.
Mai mult, aceasta strategie de a atrage copiii prin ambalaje cu personaje din desene animate ar trebui folosita numai in ce priveste produsele nutritive si sanatoase. In aceasta privinta exista insa controverse intre specialisti. Unii sunt de aceasta parere ca ar trebui restrictionate cele nesanatoase, altii cred ca parintii sunt responsabili de ce si cat mananca copiii lor.
Parintii ar trebui sa fie mai exigenti
Indiferent daca alimentele slab nutritive ar fi restrict