Un grup de motociclişti format din jurişti, medici şi manageri din Cluj le cere şoferilor şi pietonilor să-i respecte în trafic.
Dacă în timpul zilei poartă robe, uniforme,costume sau halate de medic, odată cu lăsarea serii sau în weekend se îmbracăîn echipamentele de motociclişti şi cutreieră şoselele pe două roţi. Printreîmpătimiţii de “motoare” din Cluj-Napoca se numără o judecătoare de la Curteade Apel, un notar, un ofiţer de poliţie, doi avocaţi cu vechime, doi medici, unprogramator IT şi proprietara uneia dintre cele mai cunoscute agenţiiimobiliare din Cluj. “Bikerii” cu profesii de vazăsunt nemulţumiţi de modul în care sunt trataţi de către şoferi. “Odată, omaşină a intrat pe bandă fără semnalizeze şi a dat în mine. Altădată am căzutcând un şofer a frânat brusc în faţa mea. Cu motocicleta nu poţi să opreştiinstant, ca şi cu o maşină. Nu zic că toţi motocicliştii sunt corecţi întrafic, căci teribilişti sunt peste tot, dar noi ne-am mai întâlnit şi încercămsă-i educăm asupra pericolelor la care se expun”, spune Mihai Frişan, deprofesie programator IT şi preşedinte al clubului de motociclişti Seth RidersCluj. Judecătoarea Andrea Chiş arvrea ca şi pietonii să acorde o mai mare importanţă motocicletelor. “Pietoniise aruncă în faţa noastră de parcă am fi invizibili. Am păţit că un bărbat atraversat strada în grabă prin loc nemarcat, iar pentru a-l evita am căzut şimi-am fisurat tibia. El nici nu s-a oprit să mă ajute, iar după ce am strigatla el a spus că nu şi-a dat seama că am căzut din cauza lui”, povesteşte Chiş.Din sistemul judiciar, mai circulă pe două roţi Tudor Dan Stancu, notar public,proprietarul unei motociclete puternice BMW GS cu motor de 1.200 cmc, CorneliuŞteţca, ofiţer de poliţie, care se relaxează în timpul liber pe un “chopper”Harley Davidson Softail, avocatul Petre C. Lupaş, cu un Suzuki Intruder de1.800 cmc, şi avocatul Andor Mihaly, cu un