Cum primul val de disponibilizări masive din sistemul bugetar se va face din eşantioanele administraţiei locale, Primăria Timişoara a trebuit să-şi definitiveze norma de restructurare a personalului, creând în acest sens o serie de variante la prima mână, care vor fi supuse dezbaterii Consiliului Local. Reprezentanţii Sindicatului Funcţionarilor Publici din Primăria Timişoara spun că numărul celor disponibilizaţi e aproape de cinci ori mai mare decât cel estimat iniţial şi acuză faptul că nu au fost consultaţi la elaborarea acestor reconfigurări ale schemei de personal.
Tăieri semnificative în schema de personal
Primăria Timişoara pare să fi definitivat o primă variantă de reconfigurare a schemei de personal, în aşa fel încât să se încadreze în numărul de posturi maxim comunicat de Prefectură : 1.169 de posturi, din care 810 pentru aparatul de specialitate al primarului, 311 posturi la Poliţia Comunitară şi 48 de posturi la Direcţia de Evidenţă a Persoanei.
Astfel, din aparatul de specialitate al primarului se vor reduce 203 posturi, din care 95 de posturi de funcţii publice şi 108 posturi de personal contractual. Pentru a se ajunge la această schemă de personal restrânsă, se vor desfiinţa sau comasa o serie de servicii sau direcţii. Astfel, se va comasa Direcţia Edilitară cu Direcţia Drumuri şi Poduri în Direcţia Tehnică, realizându-se totodată şi reducerea unui post de director executiv la Direcţia Edilitară. Compartimentul Grădină Zoologică va fi inclus în cadrul Direcţiei de Mediu. Serviciul Informatizare va fi desfiinţat, prin comasarea lui cu Biroul e-Comunicare, rezultând Biroul Informatizare şi e-Comunicare, în cadrul Direcţiei Comunicare. Totodată, se vor desfiinţa cabinetele demnitarilor.
Sindicatul nu a fost notificat Partea interesantă la aceste „permutări” e că, deşi ele ar fi fost normal să fie