Un univers de forme şi culori cuprinde expoziţia absolvenţilor Universităţii de Artă şi Design, vernisată aseară la Expo Transilvania.
Un tur al expoziţiei absolvenţilor Universităţiide Artă şi Design (UAD) este o probă de rezistenţă, după care îţi vine săenumeri ca în proza lui Caragiale despre Târgul de la Moşi: locomotive, lămpi,scaune, portrete, mirese, machete, locuinţe eco, benzi desenate, colaje,nuduri, platoşe, peisaje de apocalipsă, animăluţe din lut, roboţi etc. Toate şimulte altele pot fi văzute în cel mai mare eveniment artistic universitar dinRomânia, deschis aseară la Expo Transilvania. Cei peste 300 de tineriartişti, pictori, sculptori, graficieni, designeri, fotografi sau ceramişti,expun cam 3.000 de lucrări, care mai de care mai surprinzătoare pentruprivitor. Expoziţia ar trebui vizitată cam în trei-patru zile, pe îndelete,altfel imaginile încep să se confunde. Totuşi, câteva creaţii se păstrează pe retinăfie prin “teribilismul” lor, fie prin sensul conţinut. Un mare tablou cu ofemeie uşor vulgară, care-şi arată impudic sexul, e şocant vizual, pe cândportretele aproape şterse ale unor femei, în faţa cărora se află pantofi sausandale, încarcă seria cu nostalgie. Uriaşa locomotivă pictată pe 16 panouriare un aer de monument, iar luptătorul de sumo în mărime naturală dă oatmosferă exotică expoziţiei. Desenele care înfăţişeazăanimale în posturi umane sau oameni cu cap de animal sunt oarecum complementarecu peisajele postapocaliptice, în care oraşele sunt cotropite de vegetaţie, iaranimalele se plimbă printre zgârie-nori. O “ghiduşie” artistică e seria deportrete feminine în celebra poziţie a lui Marylin Monroe căreia i se ridicărochia. Aici, rochiile sunt aplicate pe tablouri, iar în faţa lor sunt aşezateventilatoare. Nu lipsesc, deşi în număr mai redus, lucrările de formulăclasică, ca nişte gravuri extrem de fine, de mici dimensiuni, cu biserici,