Autovehiculele de mâna a doua scoase la vânzare sunt destinate, în special, pieţelor din judeţele României. Piaţa de maşini de mâna a doua din Cluj oferă „marfă“ pentru comercianţii din întreaga ţară. Potrivit statisticilor, în fiecare sâmbătă şi duminică, aproximativ 5.000 de autoturisme se „înghesuie“ în parcarea situată la marginea Floreştiului.
În fiecare weekend, mii de şoferi din judeţele Ardealului, dar şi din restul ţării ajung pe platoul situat între Floreşti şi Gilău. Comercianţi sau cumpărători, aceştia testează piaţa auto afectată tot mai profund de actuala recesiune. Oferta e foarte variată şi cuprinde atât maşinile „low-cost“ cât şi cele de lux. Comercianţii spun că de aproximativ două luni, vânzările merg foarte prost, în timp ce cumpărătorii aleg să fie cât mai economi.
Preţuri la jumătate
Ciprian Tuşa, din Cluj, spune că aduce maşini din Germania de câţiva ani buni, iar afacerile mergeau bine. Acum, însă, se plânge că a ajuns să vândă o maşină la jumătate din preţul de anul trecut. „Pentru acest Audi A6 cer 12.950 euro şi îl las până la 12.500. Ajung să am profit de 200 de euro pentru o maşină cu care stau 3-4 săptămâni în piaţă. Anul trecut, o maşină dotată ca aceasta, o vindeam cu 22.000 de euro. Mă ocup cu această afacere pentru supravieţuire“, povesteşte vânzătorul. Tuşa a sublniat că interesul cumpărătorilor pentru autoturismele de lux a scăzut, în detrimentul maşinilor ieftine.
Daniel Şova şi el din Cluj, vinde un Volkswagen Phaeton din 2006, la preţul de 14.700. Spune că taxa de înmatriculare e de 1.600 de euro, iar odată cumpărată maşina, proprietarul e în câştig deoarece un autoturim de acest gen costa nou acum 3 ani, în jur de 90.000 de euro. „De 2-3 luni stagnează piaţa. Cei care vin aici sunt revânzători din toată ţara. Practic, noi, cei din Cluj, aducem maşinile din străinătate, iar din această piaţă sunt cumpărate