În fiecare an, peste 2.700 de oameni îşi pierd viaţa în „războiul“ de pe şoselele României, iar alţi 10.000 sunt grav răniţi. Mii de familii sunt îndoliate din cauza unor şoferi care sfidează legea. Chiar dacă au omorât trei, patru sau mai multe persoane într-un accident, şoferii vinovaţi scapă, de cele mai multe ori, fără să facă măcar o zi de puşcărie.
Acest lucru se întâmplă pentru că magistraţii acordă, în general, pedepse cu suspendare în cazul uciderii din culpă, faptă la care se încadrează accidentele rutiere cu victime.
Mai citeşte şi:
România şi Malta, singurele ţări UE cu mai mulţi morţi pe şosele decât în 2001
Ucigaşul de bani gata, care a spulberat cu un BMW o bunicuţă de 82 de ani, a scăpat de puşcărie
La aceasta se adaugă şi faptul că în România amenzile de circulaţie sunt cele mai mici din Uniunea Europeană. Efectul: ţara noastră are cei mai mulţi morţi în accidente rutiere raportaţi la un milion de locuitori.
Poliţia întocmeşte anual peste 900 de dosare penale pentru ucidere din culpă în urma accidentelor rutiere soldate cu morţi. În momentul de faţă, în închisoare se află doar 52 de deţinuţi condamnaţi definitiv pentru ucidere din culpă.
Dintre aceştia, doar o mică parte se află în puşcărie pentru că au luat viaţa unor oameni lovindu-i cu maşina. Spre exemplu, la penitenciarul Jilava, din cinci deţinuţi care-şi execută pedeapsa pentru omor din culpă, doar unul este autorul unui accident rutier.
De altfel, singurul puşcăriaş „celebru" este cetăţeanul britanic Ali Imran, cel care, la 26 august 2006, i-a ucis pe regizorul Cristian Nemescu, inginerul de sunet Andrei Toncu şi taximetristul Dumitru Arustei.
În 2007, Imran a fost condamnat definitiv la şase ani de închisoare cu executare. Conform codului penal, uciderea din culpă ca urmare a nerespectării dispoziţiilor legale