Braşovenii au cele mai mari probleme cu firmele de telefonie, internet, de gaz şi Electrica. Şeful CJPC Braşov explică cititorilor „Adevărul de Seară" care sunt principalele abuzuri ale furnizorilor de utilităţi.
Cum se pot lupta braşovenii cu furnizorii de utilităţi, care abuzează de monopolul pe care îl deţin pe piaţă? Care sunt situaţiile care pot fi reclamate la Protecţia Consumatorului?
Într-adevăr, foarte multe dintre reclamaţiile care ajung la noi, din partea cetăţenilor, vizează nerespectarea condiţiilor din contractile încheiate cu furnizorii de utilităţi. În principal, este vorba despre nerespectarea parametrilor tehnici. De exemplu, în privinţa celor care livrează energia electrică, nu este respectată valoare tensiunii din reţea, care ajunge frecvent la 170 -180 de volţi. Oamenii se plâng de faptul că li se strică aparatura electrocasnică sau că, pur şi simplu, nu le funcţionează. De asemenea, în cazul gazului, nu se respectă valoarea presiunii de livrare sau conţinutul de metan. Pentru că se contoriza un volum care trecea prin contor, dar nimeni nu putea să stabilească compoziţia acestuia, cât era gaz, cât aer... Acum, teoretic, se facturează volumul de gaz în funcţie de căldura produsă.
În alte judeţe, predomină reclamaţiile împotriva companiilor de telefonie fixă sau mobilă şi a furnizorilor de internet. La Braşov care este situaţia?
Cel puţin zece reclamaţii primim zilnic la sediu. Oamenii se plâng de faptul că le sunt taxate convorbiri pe care nu le-au făcut sau că viteza de trafic pe internet nu este cea stabilită prin contract.
Împotriva CET nu aveţi reclamaţii??
În ultima perioadă nu am primit sesizări. Dacă au fost cinci depuse, de la începutul anului.
Există anumite cercuri unde sunteţi acuzat că acţiunile Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului sunt ordonate pe linie politică!
Nu est